Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Η οδύσσεια μιας Ελληνίδας λεσβίας

Μπορεί να ακούγεται ολίγον τραγικός ο τίτλος, αλλά λίγο ως πολύ έχω την εντύπωση ότι κάπως έτσι πρέπει να είναι η ζωή μίας μέσης λεσβίας στη χώρα μας.Μπορεί η ζωή ενός ομοφυλόφιλου στην Ελλάδα να μην είναι ιδιαίτερα εύκολη, αλλά νομίζω πως να είσαι ομοφυλόφιλη είναι ακόμη πιο δύσκολο.

Αρχικά υποθέτω πως είναι αρκετά δυσκολότερο να το συνειδητοποιήσεις. Ενώ είναι αρκετά εύκολο να συναντήσουμε ομοφυλόφιλο άνδρα στο δρόμο, στην τηλεόραση, να ακούσουμε να τον κράζουν οι δικοί μας κ.ο.κ. δεν είναι αρκετά σύνηθες να συναντάς λεσβία. Ασχέτως αν τα πρότυπα είναι τα κατάλληλα, ομοφυλόφιλοι μπορούν ευκολότερα να ταυτιστούν με κάποια από τα άτομα που έχουν συναντήσει. Οι λεσβίες όμως δεν έχουν αυτό το προτέρημα. 

Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ακόμη περισσότερες καταπιεσμένες λεσβίες. Αρκεί να αναφέρω πως τρεις κοπέλες που είχα την εντύπωση ότι ήταν λεσβίες, και για να σας πω την αλήθεια είχε ακουστεί πως τις είχαν πιάσει σε ερωτικές περιπτύξεις μεταξύ τους,  (το τι κουτσομπολιό δίνει και παίρνει στις μικρές πόλεις, δε λέγεται!) βρέθηκαν σύντομα οι δύο αρραβωνιασμένες και η μία λογοδοσμένη. Εντάξει δηλαδή. Τα κατάφεραν οι γονείς τους. Έβγαλαν τη ρετσινιά από πάνω τους, τις παντρολόγισαν γρήγορα-γρήγορα για να ξεπλύνουν την ντροπή. 

Όχι πως αυτά δε γίνονται και με gay άντρες. Απλά έχω την εντύπωση πως στο ελληνικό περιβάλλον, όσο gay-unfriendly και να είναι, τουλάχιστον σε μας δίνει περισσότερες ευκαιρίες για συνειδητοποίηση, περισσότερες δυνατότητες για απελευθέρωση, περισσότερα πρότυπα για ταύτιση.


ΥΓ: Οι (σχεδόν καθημερινές) αναρτήσεις θα σταματήσουν για ένα δεκαήμερο περίπου.

11 σχόλια:

  1. χμ, νομίζω πως για τις λεσβίες είναι ποιο εύκολο καθώς επειδή δεν φαίνονται όπως εμείς μπορούν ειδικά στα δύσκολα σχολικά χρόνια να περάσουν απαρατήρητες γλιτώνοντας τον χλευασμό και την περιθωριοποίηση. Μπορεί πάλι να κάνω και λάθος, μια λεσβία ίσως θα μας έλυνε καλύτερα την απορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι σε αυτό το θέμα ίσως. Όπως και για τους γονείς ίσως να είναι πιο εύκολο να το αποδεχτούν. Αν κρίνω από την αντίδραση των δικών μου σε αυτό το κουτσομπολιό που ήταν πολύ ήπια σε σχέση με την αντίδρασή τους σε αντίστοιχο κουτσομπολιό με αγόρια...

    Αλλά εγώ μιλάω για το πως απελευθερώνονται! Πως συνειδητοποιούν ποιες είναι! Πως καταλαβαίνουν ότι δεν είναι απαραίτητο να παντρευτούν έναν άνδρα και να καταπιέζονται μία ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό θα ήταν να μιλήσουν οι ίδιες για αυτά τα ζητήματα. Μέσα από τα μπλογκ θα ήταν μια καλή αρχή.

    Δυστυχώς όμως τα περισσότερα λεσβιακά μπλογκ έχουν σταματήσει να ανανεώνονται εδώ και πολύ καιρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στην πραγματική ζωή είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Μία out λεσβία δεν τυγχαίνει να έχω ακούσει να υπάρχει στον περίγυρό μου. Έχω την εντύπωση ότι το ποσοστό των λεσβιών που καταπιέζονται και στρέφονται προς έναν straight τρόπο ζωής είναι τρομερά μεγαλύτερο από αυτό των ομοφυλόφιλων ανδρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. νομίζω πως απλά δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τις out λεσβίες. Έχεις πάει σε μαγαζί λεσβιάδικο?? Αν πάς, θα δείς πως λίγες πλέον λεσβίες αντιπροσωπεύονται σε επίπεδο εμφάνισης και συμπεριφοράς από το πολύ αντρουά στύλ που κάποτε τους έδινε τον χαρακτηρισμό "νταλίκες". Οπότε ίσως έχεις συναντήσει πολλές και απλά δεν το ξέρεις. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και ντουλαπίστριες και καταπιεσμένες λεσβίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όταν μιλάω για out, εννοώ... "τιμή τους και καμάρι τους" out. Όσο ημουν Αθήνα υποθέτω πως θα είχα συναντήσει πολλές που απλά δεν τους φαινόταν, αλλά εδώ μαθαίνονται τα πάντα! Η παραμικρή σεξουαλική δραστηριότητα μαθαίνεται σε χρόνο dt... Μιλάμε για πολύ ντουλάπα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω βρεθεί σε παρέα με 4-5 κοπέλες που ήταν γκέι (και ζευγάρια) αλλά αν δεν μου το έλεγαν.. δεν θα υπήρχε περίπτωση να το καταλάβω. Εδώ με δυσκολία καταλαβαίνω τους γκέι άνδρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νομίζω και εγώ ότι για τις λεσβίες είναι σαφώς κοινωνικά πιο εύκολο. Σίγουρα βοηθάει και η αντίληψη που υπάρχει στους straight ότι έλα μωρε, όλες οι γυναίκες είναι και λίγο λεσβίες (βλ. ultimate straight φαντασίωση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου αρέσουν τα κορίτσια αλλά ποτέ κανένας δεν το κατάλαβε πριν του το πω, δεν μου φαίνεται. Έχω μακριά μαλλιά, δεν κάνω βάρη ούτε ιδιαίτερη παρέα με αγόρια όπως συνηθίζεται να έχει ο καθένας μία λεσβία στο μυαλό του. Αντιθέτως, μου αρέσουν τα ψώνια, τα φορέματα, τα τακούνια και όλα τα girly stuff που θα μπορούσες να φανταστείς. Ξέρω, είναι ένα κουτό στερεότυπο να έχεις στο μυαλό σου ότι η λεσβία πρέπει απαραίτητα να περπατάει σαν άντρας και να έχει κοντά μαλλιά αλλά τις περισσότερες φορές αυτό νομίζουν και έτσι είναι.

    Μου την πέφτουν πολύ συχνά αγόρια αλλά ποτέ δεν τους ανακαλύπτω ότι μου αρέσουν αποκλειστικά τα κορίτσια γιατί δε νιώθω έτοιμη για να το πω, πείτε το και κόμπλεξ. Νομίζω πως η ζωή για τις λεσβίες είναι ευκολότερη από τους άντρες. Θεωρώ ότι μία λεσβία δεν θα αντιμετωπίσει τον ίδιο ρατσισμό που θα αντιμετώπιζε ένας γκέι. Έχω ρωτήσει και αγόρια και κορίτσια τι θεωρούν πιο αποκρουστικό και μου απάντησαν "τους γκέι φυσικά". Είναι απαίσιο να βλέπεις άντρα με γένια να φιλιέται με κάποιον άλλον άντρα. Από την άλλη δεν είναι τόσο άσχημο να βλέπεις δύο καλλονές με απαλά δέρματα να φιλιούνται και να χαϊδεύονται. Φυσικά δεν συμφωνώ. Δεν θεωρώ τίποτα από τα δύο αποκρουστικό απλά καταλαβαίνω πως το αντιμετωπίζει ο κόσμος και το έχω αποδεχτεί.

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καταρχάς Ελίνα καλωσήρθες! Η άποψή σου ίσως να είναι η σημαντικότερη όλων!

    Για πολλοστή (ίσως) φορά τα λεγόμενά μου έχουν παρεξηγηθεί μάλλον. Ούτε μίλησα εγώ για κοπέλες που φαίνεται ότι είναι λεσβίες ούτε τίποτα. Συμφωνώ πως η κοινωνία είναι πιο χαλαρή ως προς την αντιμετώπισή τους, όχι όμως επειδή γνωρίζουν τι πάει να πει ομοφυλόφιλη, απλά επειδή όπως είπε ο zero point είναι η απόλυτη ανδρική φαντασίωση και επειδή θεωρούν ότι είναι μία φάση... που θα περάσει (κάτι σαν την ανεμοβλογιά ένα πράγμα!).

    Εγώ μίλησα για την διαδικασία συνειδητοποίησης. Πως ακόμη και λεσβία να είναι μία κοπέλα, θα το καταπιέσει και θα οδηγηθεί με μεγαλύτερη συχνότητα προς μία ετεροφυλόιφιλη σχέση και προς το γάμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. yasas eimai 15 xrono kai panta mou aresan ta koritsia otan eftasa sta 14 enio8a pos mou aresoun kai i antres mou eipane pos einai i efivia den 3erw an eina ali8ia pos egina bi apo tin efivia eimai polu mperdemenos

    ΑπάντησηΔιαγραφή