Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Gay στον Ελληνικό Στρατό

Με την οικονομική κρίση να βαράει αλύπητα τη χώρα μας, όλο και περισσότεροι νέοι, μη μπορώντας να βρουν επαγγελματική αποκατάσταση αποφασίζουν να ξεμπερδεύουν με το βραχνά που λέγεται "στρατιωτικές υποχρεώσεις". Και επειδή σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται και αρκετοί ομοφυλόφιλοι νέοι, θα ήθελα να προσπαθήσω να ξεδιαλύνω κάποιες απορίες που μπορεί να δημιουργούνται σε αρκετούς από αυτούς, κρίνοντας πάντα από τη σύντομη και πρόσφατη δική μου εμπειρία στον Ε.Σ.

Σε όλα τα υπόλοιπα που έχει να αντιμετωπίσει από πολύ μικρή ηλικία ένας ομοφυλόφιλος ,σκέφτεται σίγουρα με φόβο (τουλάχιστον αυτό συνέβαινε με εμένα...) την ημέρα που θα πάει στρατό. Έχει ακούσει τραγικές ιστορίες τόσο από πατεράδες, θείους και άλλους μεγαλύτερους σε ηλικία αλλά ίσως και από ξαδέρφια, φίλους και γενικότερα σχεδόν συνομήλικους και αναρωτιέται αν όντως ισχύουν... Λίγο ως πολύ (για μένα τουλάχιστον) δεν ίσχυαν.

Παρουσιάστηκα σε ένα μεγάλο κέντρο της Πελοποννήσου. Εκεί μας εξέτασαν κάτι γιατροί. Μόνο τη μπλούζα μας ζήτησαν να βγάλουμε. και αυτή μέσα σε παραβάν. Ούτε γυμνούς, ούτε να σκύψουμε ούτε τίποτα. Αλλά επειδή σε κάποια κέντρα εκπαίδευσης πολλές φορές γίνονται και αυτά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Πάντα γίνεται σε παραβάν (τουλάχιστον δε γνώρισα άτομο που να μην εξετάστηκε έτσι και το σκύψιμο είναι για να εξεταστεί η σωστή λειτουργία της σπονδυλικής στήλης. Σε άλλη περαιτέρω εξέταση στο 401 με έβαλαν να σκύψω για αυτό το λόγο φορώντας παντελόνι πάντα.

Πέρα από τις εξετάσεις όμως, στο κέντρο εκπαίδευσης βρισκόμασταν για ένα μήνα περίπου. Σε αυτό το μήνα διαπίστωσα πως το στρατόπεδο ήταν το πιο gay-friendly μέρος που είχα βρεθεί ποτέ. Υπήρχαν αρκετά θηλυπρεπή άτομα συν άλλα τόσα περίπου που μπορούσε να εντοπίσει ακόμη και το δικό μου δυσλειτουργικό gay-dar. Κανένα από αυτά όμως δεν αντιμετώπισε προβλήματα από άλλους. Λίγο ως πολύ όλοι είναι ψαρωμένοι, έχουν τα προβλήματά τους, σκέφτονται τα άτομα που έχουν αφήσει έξω και αυτό δημιουργεί κλίμα συνεργασίας και σύμπνοιας στα κέντρα εκπαίδευσης και κλίμα "κοιτάω την πάρτη μου" στο στρατόπεδο που πήρα μετάθεση αργότερα.

Άλλες απορίες που είχα ήταν τα καψόνια (δεν υπήρχαν ούτε για αστείο) και τα μπάνια. Δε ξέρω πως έχεις φανταστεί τα ντους στο στρατό, αλλά είναι χωρισμένα. Όπου και να πήγα έτσι ήταν. Παρόλα αυτά άκουσα ιστορίες από παλαιότερους για ντουζιέρες χωρίς κουρτίνα, αλλά είναι κάτι σπάνιο έως αδύνατο να συναντήσεις. 

Η συνολική ανάμνηση από το στρατό μου έχει μείνει με μία γλύκα, παρότι δεν πάει ούτε χρόνος που έχω απολυθεί. Το γενικό κλίμα ήταν καλό αν και υπήρχαν κάποιοι αξιωματικοί που χρησιμοποιούσαν κλισέ ομοφοβικούς χαρακτηρισμούς αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι πιο ομοφοβικό περιβάλλον από π.χ. το σχολείο, το οικογενειακό ή το κοινωνικό περιβάλλον.

Καλή θητεία λοιπόν σε όσους μπαίνουν σύντομα...

16 σχόλια:

  1. Καλησπέρα. Εγώ πάντως το 1988 που παρουσιάστηκα μας έβαλαν όλους γυμνούς σε μια αίθουσα, και σκύψαμε για να δουν την σπονδυλική μας.
    Κατά τ'άλλα πέρασα σούπερ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή ξέχασες να σηκωθείς, μπέαρ, χεχεχε!

    Συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο. Εγώ πήγα στρατό αρχές '90 και ήταν ήδη πολύ νορμάλ τα πράγματα, φαντάσου τώρα δηλαδή. Και έκανα και δεκαεφτάμηνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασα να συμπληρώσω ότι το κείμενο εκτός του ότι δίνει αρκετές πληροφορίες, είναι καλό και για έναν επιπρόσθετο λόγο. Πιστεύω αν το διαβάσει κάποιος που έχει αυτό το άγχος θα τον βοηθήσει. Εύγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλοι σούπερ περνάνε λίγο ως πολύ στο στρατό. Όταν είσαι μέσα περιμένεις πως και πως να βγεις και όταν βγεις συνειδητοποιείς αργά ή γρήγορα ότι ήταν οι τελευταίες ανέμελες μέρες της ζωής σου...

    George για αυτό ακριβώς το έκανα. Πρόσφατα συνάντησα δύο γνωστούς που υποψιάζομαι πως είναι gay και μου είπαν πως έμπαιναν στρατό. Ένιωσα την αγωνία στα μάτια τους. Τους καθυσύχασα όσο μπορούσα χωρίς να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες.

    Σήμερα σκέφτηκα πως θα ήθελα να έχω διαβάσει ένα τέτοιο κείμενο πριν μπω στρατό και απλά άρχισα να γράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αμ εγω τι να πω που περασα καλα στο στρατο και το καταλαβα αφου απολυθηκα?το '06 πηγα,γδυθηκα αλλα σε παραβαν και οντως το περιβαλλον δεν ηταν ιδιαιτερα ομοφοβικο,γενικα στο στρατο υπαρχει εντονα μια ατμοσφαιρα "dont ask,dont tell.καλα κανεις που προσπαθεις να καθυσηχασεις τους ψαρακες παντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταρχάς καλώς σε βρίσκω!!!
    Κατά δεύτερον...είναι ακριβώς έτσι και καλύτερα,τώρα γιατί ορισμένοι του χώρου μας,το μεγαλοποιούν είναι άλλο θέμα,κυρίως θέμα μυαλού,μια υποχρέωση είναι και τίποτα άλλο.
    Εγώ πέρασα καταπληκτικά στο στρατό και δει στη μονάδα.
    Την Καλησπέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλά, την εποχή του πατέρα μου πάντως τους έβαζαν να σκύψουν και μάλιστα γυμνούς και ομαδικά. Ευτυχώς αυτά δεν γίνονται πλέον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γειά σας!!! Πως γίνεται όλα να είναι τέλεια για κάποιους δεν το καταλαβαίνω....κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η στράτευση, άσχετα με το αν κάποιος είναι gay ή οχι, ο στρατός ούτως ή άλλως τίποτα δεν σου προσφέρει στην Ελλάδα τουλάχιστον. Προσωπικά πέρασα και ωραίες στιγμές, αλλα οι πιο πολλές μέρες μου ήταν δύσκολες, σαν φυλακισμένος ένιωθα και το ευχαριστώ της χώρας μου που πήγα στρατό είναι που είμαι μακροχρόνια άνεργος. Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. skeftomoun ola auta kai anxwnomoun para poli alla opws ta periegrapses mallon me kathisuxases kai me ekanes na dw ton eperxomeno strato me diaforetiko mati kai oxi san mpampoula.na se kala .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εγω πρωτού πάω στρατό τα είχα με εναν υψηλόβαθμο, οπότε καταλαβαίνετε οτι για εμένα ο στρατός ήταν οχι απλά διακοπές, αλλα πολύ παραπάνω !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. nai isxuei kai egw feygwww se merikes hmeres.. kai h alitheia einai.. oti me boithises me osa grafeis.. thanks you.. XD XD

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Διάβασα το άρθρο και το βρίσκω πολύ καλό για όσους θα πάνε τώρα στρατό, θα τους βοηθήσει πολύ πιστεύω. Θα ήθελα να σας πω κι εγώ την εμπειρία μου. Λέω να ξεκινήσω από όταν πέρασα περιοδεύον. Εγώ όταν ήμουν μικρός ήξερα ότι όταν περνάς περιοδεύον σε γδύνουν εντελώς σε μια αίθουσα ομαδικά. Η διαδικασία για να περάσουμε περιοδεύοντες ήταν ως εξής (τουλάχιστον όταν πέρασα εγώ, δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι τώρα): Επειδή εγώ κατάγομαι απο επαρχία ολο το σχολείο μας και όλη η πόλη θα πέρναγε στο ίδιο στρατολογικό γραφείο. Κάθε μέρα ανακοινωνόταν στο σχολείο μας ποιοι θα πήγαιναν αλφαβητικά. Την πρώτη μέρα θα πήγαιναν από Α - Δ για παραδειγμα, (για να μην αδειάσει και το σχολείο), φεύγαμε με άδεια πηγαίναμε στο στρατολογικο γραφείο και μετά επιστρέφαμε στο σχολείο. Εγώ ξέροντας ότι θα μας γδύσουν ομαδικά και θα με βλέπουν οι συμμαθητές μου και οι άλλοι γνωστοί γυμνό έτρεμα. Όταν μπήκα στο στρατολογικό γραφείο και είδα και άλλους συμμαθητές μου να περιμένουν να μπουν με έπιασε ένας κόμπος στο λαιμό. Τελικά δεν έγινε τίποτα, μας ρώτησαν τα ονόματά μας και κάποιες άλλες πληροφορίες και φύγαμε. Το βράδυ ήρθε ο θείος μου στο σπίτι και όταν άκουσε ότι πέρασα περιοδεύον, χαμογέλασε και με ρώτησε, αν μας έγδυσαν, και όταν του είπα όχι του έκανε εντύπωση και μου είπε ότι όταν πέρασε εκείνος τους έγδυναν εντελώς. Όταν παρουσιάστηκα μετά από μερικά χρόνια και συγκεκριμένα το 2006 όλα ήταν μια χαρά, στο κέντρο που παρουσιάστηκα προσπαθούσαν να μας κάνουν να αισθανθούμε άνετα, περάσαμε ένας ένας από το γραφείο του διοικητή και μιλήσαμε, μας εξέτασαν πίσω από παραβάν, χωρίς γδυσίματα και τέτοια, μόνο μπλούζα, Αλλά δυστυχώς λόγω προβλήματος υγείας δεν μου επέτρεψαν να μείνω και μου έδωσαν Ι5. Εγώ τους ζήτησα να με αφήσουν να μείνω έστω σαν βοηθητικός για υπηρεσίες, θαλαμοφυλίκια κλπ αλλα δυστυχώς δεν με κράτησαν. Λυπήθηκα που δεν μπόρεσα να ζήσω και αυτή την εμπειρία του στρατού όπως όλοι οι άντρες. Όλοι οι φίλοι μου έχουν να διηγηθούν κάτι από το στρατό εγώ όμως όχι. Μην αγχώνεστε, απ' ότι κατάλαβα τις λίγες μέρες που έμεινα στο κέντρο το μόνο που χρειάζεται είναι πειθαρχία και σεβασμός. Αν τα κάνεις αυτά δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα. Καλή θητεία σε όσους θα πάνε στρατό προσεχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Emas pali to 90 mas evalan gimnous kamia 20saria sti sira ke pianame ta mpalakia mas, ke legame ena, dio...korinthos....opios ixe ena ginotan automatos i4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. - ΕΜΕΝΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΥΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΜΕΣΑ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ , ΕΝΩ ΕΙΜΑΣΤΑΝΑΝ ΣΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΝΑ ΚΑΤΕΝΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ . ΕΓΙΝΕ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΑ ΜΠΑΛΑΚΙΑ ΜΑΣ , ΕΠΕΙΔΗ ΕΜΕΝΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΗΤΑΝ ΣΦΛΙΚΤΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΝΑ ΒΑΩ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΞΕΧΩΡΙΣΩ . ΕΝΤΑΞΕΙ ΠΟΙΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. gia sas ola ok me ton strato mi masate fili moy.ego paroysiastika to 2005.mpename enas enas sto paravan xoris mployza me eksetase o giatros manari parepiptontos 30aris kaylas.xixixi sto telos moy eipe na katevaso to panteloni kai na valo to daxtilo anamesa sta arxidia.moy eipe ola kala.an to sinexize ligo akomi tha eixame atiximata.........xaxaxa.loipon pedes mi masate.perisoteres plirofories gay romeo dimisxxx apo edessa

    ΑπάντησηΔιαγραφή