Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

"Αυτή η πουστάρα!"

Για άλλο θέμα είχα σκοπό να γράψω σήμερα και άλλο θα γράψω!

Είχα δεν είχα, συγχίστηκα πάλι! Τον τελευταίο καιρό στο Super Market της γειτονιάς έχει προσληφθεί ένας νέος υπάλληλος που είναι gay. H πολυαγαπημένη μου (sic) μητέρα λοιπόν δεν τον έχει συμπαθήσει καθόλου επειδή είναι πολύ αργός στη δουλειά του. Όποτε λοιπόν τυχαίνει να πηγαίνει για ψώνια γυρνάει πίσω και αρχίζει να τον βρίζει. Η πουστάρα αυτό, η πουστάρα εκείνο (το επίπεδό της με εκπλήσσει πολλές φορές...). Από την πρώτη φορά που άκουσα να τον βρίζει προσπάθησα να τον υπερασπιστώ. Τι σου έκανε πάλι ο άνθρωπος τη ρώτησα. Τι τον ήθελαν και τον προσέλαβαν, μου λέει (λες και δεν έχει δικαίωμα στην εργασία...), είναι αργός και δεν ξέρει τι του γίνεται. Ωραία, της απαντάω εγώ. Και γιατί τον βρίζεις τον άνθρωπο. Πες ότι είναι αργός και τέρμα. Το ότι είναι gay τι σχέση έχει με τη δουλειά του? Εκεί πετάγεται ο πατέρας μου να πει το γελοιότατο "Που ξέρω γω τι έχει πιάσει πιο πριν?". Ότι μπορεί να έχει πιάσει και οποιοσδήποτε άλλος άνθρωπος, απαντάω εγώ, και του κόβω το εξυπνακίστικο χαμόγελο που μόλις είχε προλάβει να φορέσει!

Μετά την τέταρτη-πέμπτη φορά που άκουσα τη μάνα μου να τον βρίζει και εγώ να την κοροϊδεύω ή να τσακώνομαι μαζί της (ανάλογα με τη διάθεση) για την εμμονή και το ρατσιστικό της πνεύμα αποφάσισα να πάω να τον δω με τα μάτια μου. Να αποκτήσω και δική μου άποψη. Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν τραγικός στη δουλειά του. Όλοι οι υπάλληλοι στο κατάστημα αυτό είναι ούτως ή άλλως αρκετά αργοί, οπότε από άποψη αποδοτικότητας ήταν στον μέσο όρο περίπου. 

Και αναρωτιέμαι. Γιατί η μητέρα μου τον βρίζει κάθε φορά τον άνθρωπο? Είναι από ομοφοβία? Μα ποτέ δεν ήταν τόσο ακραία και εμμονικά ομοφοβική. Ή τουλάχιστον αν ήταν δεν το έδειχνε με τέτοιο τρόπο. Αναρωτιέμαι μήπως έχει ενδόμυχα συνειδητοποιήσει ότι είμαι gay και κράζει τους gay επίτηδες (στο πρόσωπο του υπαλλήλου) για να μην εκδηλώσω ποτέ τέτοιου είδους συμπεριφορά?

Σήμερα λοιπόν, για άλλη μία φορά άρχισε πάλι να τον κράζει. Ήμουν κουρασμένος και δεν μπορούσα να τον υπερασπιστώ. Αρκέστηκα στο να πάρω μια βαθιά ανάσα, να κάνω δύο στροφές τα μάτια μου και να πω "άντε πάλι!". Λίγο μετά όμως είχα νευριάσει με τον εαυτό μου. Σκεφτόμουν πως έπρεπε να τον υπερασπιστώ! Ως πότε θα δεχόμαστε διακρίσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την απόδοσή μας αλλά με το σεξουαλικό προσανατολισμό? Πότε επιτέλους θα τελειώσει ο νεοελληνικός μεσαίωνας?

17 σχόλια:

  1. H μητέρα πάντα έχει τη διαίσθηση και καταλαβαίνει για τα παιδιά της...σαφώς και θα υποψιάζεται για εσένα και θα το καταλάβει,αλλά πάντα θα έχει την ελπίδα για το αντίθετο,εκτός και μιλήσεις,κάτι το οποίο προσωπικά το θεωρώ μεγάλη πληγή για τους γονείς,επομένως η αμφιβολία είναι καλύτερος δρόμος σε αυτό.
    Νοελληνικός μεσαίωνας...δε θα ζούμε εμείς..επομένως απλά συμβιβάζεσαι με αυτό,αν και δε θα έπρεπε γιατί είσαι νέος και μάλλον θα πρέπει να αγωνιστείς για αυτό.
    Την Καλησπέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Αναρωτιέμαι μήπως έχει ενδόμυχα συνειδητοποιήσει ότι είμαι gay και κράζει τους gay επίτηδες (στο πρόσωπο του υπαλλήλου) για να μην εκδηλώσω ποτέ τέτοιου είδους συμπεριφορά?"

    Θα στο έγραφα εγώ αλλά με πρόλαβες... Γι αυτό και έχει σημασία ο τρόπος που το αντιμετωπίζεις. Διατηρώντας την ψυχραιμία σου αλλά χωρίς να το αφήνεις αναπάντητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κι εγώ αυτό θα σου έλεγα πως ίσως έχει αρχίσει να υποψιάζεται και για αυτό κάνει αυτά τα σχόλια. Μπορείς να τον υπερασπίζεσαι αλλά όχι με τρόπο που θα εκθέσει την δική σου σεξουαλικότητα στα μάτια τους. Διότι το σωστό timing για το coming out είναι πολύ σημαντικό και κάτι που πρέπει να προσέξεις πάρα πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ίδια και κλασική περίπτωση με αυτή των δύο κολλητών μου gay φίλων. Έχουν πάρει οι μανάδες τους πρέφα τι παίζει και σε τσιγκλάει! Πάντως συμφωνώ με τον mahler, το coming out όταν και αν γίνει ποτέ πρέπει να το προσέξεις. Ας μη γίνει δηλαδή με αφορμή ένα ακόμα εκνευριστικό ή προκλητικό υπονοούμενο.
    φιλάκια ευβοιώτη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά είναι τα δύσκολα…
    Είναι η αρχή των αντιδράσεων.

    Τους αντιμετωπίζεις με ψυχραιμία, επιχειρήματα, και κρατώντας ισορροπίες, αλλά και κάποια απόσταση ασφαλείας.

    Από κάποια στιγμή και μετά όμως, όλα αλλάζουν. Ο χρόνος τα αλλάζει.

    Οι υποψίες και οι υποθέσεις θα τείνουν να γίνουν βεβαιότητα. Θα κατανοήσουν ή θα το χωνέψουν κοινώς. Αυτό θα τους κάνει πιο ανεκτικούς και ήπιους.

    Άλλωστε παιδιά τους είμαστε…… τι διάολο……

    Υ/Γ Μπορεί να τραβάω λούκι καθημερινά, κάνοντας δημιουργική λογιστική από το πρωί ως το βράδυ, αλλά μια ματιά πριν φύγω για το σπίτι πάντα θα ρίχνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω ότι θα συμφωνήσω με το συμπέρασμά σου, ότι ίσως έχει καταλάβει για 'σένα και γι' αυτό υποσυνείδητα λέει αυτά που λέει. Από την άλλη, μπορεί επίσης να είναι ακραία ομοφοβική συμπεριφορά. Μην νομίσεις, πολλοί την έχουν ακόμα και αν ξέρουν για εμάς και μας αγαπούν. Πόσω μάλλον αυτοί που δεν ξέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εγώ κάποτε άκουσα κάτι παρόμοια από την μάνα μου.
    Εγώ δεν πιστεύω ότι υποψιάζονται, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ξέρουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @karkinos7
    Όντως μεγάλος ο πόνος για τους γονείς όταν το μαθαινουν, αλλά ακόμη μεγαλύτερος γις το παιδί να ακούει τόσα και άλλα τόσα!

    Πίστεψε με δεν είμαι άτομο που συμβιβάζεται πολύ εύκολα!

    @mahler
    Το ότι υπερασπίζομαι τους gay (όσο έντονα και να το κάνω!) δεν εκθέτει τη σεξουαλικότητά μου. Έχω κάνει άπειρους καυγάδες μαζί τους και για άλλα αντίστοιχα θέματα. πχ μετανάστες. Οπότε ο προοδευτικός τρόπος σκέψης μου δεν τους έχει ξενίσει ποτέ.

    @gay super hero
    Δεν διατηρώ τη ψυχραιμία μου, γαμώτο. Είμαι αρκετά ευέξαπτος (όχι μόνο με το συγκεκριμένο θέμα!)και πιάνω τον εαυτό μου να φωνάζει όποτε υπερασπίζομαι κάτι με σθένος...

    @marionastro
    Αν το έχει καταλάβει και μιλάει έτσι ακόμη χειρότερα! Μία τέτοια "πουστάρα" είναι και ο γιος σου μαντάμ! Για πρόσεχε πως μιλάς! Όχι θέλω να ελέγχω απόλυτα το τερέν όταν θα γίνει το coming out. Σε καυγά δεν θα το πετάξω. Τόσα χρόνια σε ομοφοβικό περιβάλλον συνηθίζεις να ακούς τέτοια σχόλια!
    Φιλιά!

    @Sikman
    Μου τα παρουσιάζεις λίγο "Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι!" Πάντως είμαι της άποψης του όσο πιο γρήγορα και πιο απότομα, τόσο το καλυτερο.

    ΥΓ: Το ξέρω! Βλέπω τα διαδικτυακά ίχνη σου στον tracker μου. Έχει και σταθερή ip το δίκτυο της εταιρίας και σε αναγνωρίζω έυκολα! ;)

    @george
    Φαντάζομαι πως ισχύει το ότι πολλοί μπορεί να έχουν τέτοια συμπεριφορά ακόμη κι αν γνωρίζουν και μας αγαπούν. Χωρίς να σημαίνει πως μπορώ να το καταλάβω! Γενικότερα δυσκολεύομαι να καταλάβω το όποιο ενδεχώμενο μίσος (άνευ συγκεκριμένου λόγου!) σε οποαδήποτε κοινωνική ομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ ρε αρκουδάκο δεν το είχα για τόσο σίγουρο, αλλά μάλλον έτσι είναι! Όλοι εκεί καταλήγετε άλλωστε! lol
    Αν είναι πάντως έτσι δε με ρωτάει να με βγάζει και από τον κόπο και την αγωνία της αποκάλυψης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κοίταξε.. ενώ λέω πως η μάνα μου σίγουρα ξέρει, μερικές φορές πετάει κάτι κουβέντες που με εκπλήσσει. Και με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως τελικά νομίζω εγώ ότι έχει καταλάβει ενώ ζει μέσα στην πλήρη άγνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αν πάντως δεν είσαι έτοιμος να υποστείς τις όποιες πιθανές συνέπειες μιας τέτοιας ερώτησης από την πλευρά των γονιών σου καλύτερα να μην εύχεσαι να γίνει. Έχω ακούσει ιστορίες πραγματικά τρόμου από αδελφές στην επαρχία. Οπότε πρόσεχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλημερα,

    μολις ανακαλυψα το blog σου :)
    πολυ ενδιαφερουσες οι αναρτησεις που εχω διαβασει μεχρι τωρα.
    παω να διαβασω και τις πιο παλιες!

    εγω με την γκρινια δεν τα πηγαινω καθολου καλα.κουραγιο!

    παντως επειδη και εγω απο επαρχια ειμαι θελω να σου πω οτι η μαμα μου το πηρε τελεια οταν της το ειπα. οποτε μαλλον εχει να κανει με τον ανθρωπο και οχι με την πολη.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @dimitris.jp
    ναι αλλά το ξέρεις κι εσύ πως τέτοιες ιστορίες αποδοχής είναι εξαιρετικά σπάνιες. Επίσης ανέφερες μόνο μητέρα και συνήθως ο πατέρας είναι ο δύσκολος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @mahler
    Έχουν περάσει από το μυαλό μου τα χειρότερα σε σχέση με την αντίδραση τους οπότε ότι και να έρθει πιστεύω θα τα βγάλω πέρα.

    @dimitris
    Καλως ήρθες! Σίγουρα με τον άνθρωπο έχει να κάνει και όχι με την πόλη! Αν δεν τα πηγαίνεις καλά με τη γκρίνια, μάλλον θα πρέπει να σταματήσεις να με διαβάζεις! Γκρινιάζω μονίμως! :p

    @mahler
    Άμα σου πω ότι φοβάμαι περισσότερο την αντίδραση της μάνας μου. Ο πατέρας μου μπορεί να στεναχωρεθεί περισσότερο αλλά η αντίδρασή του θα είναι πιο μετρημένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θα συμφωνήσω με τον gsh. Υπερασπίζεσαι, αν θες, την κατάσταση, αλλά ήρεμα και χωρίς νεύρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. φιλαράκι, τυχαία έπεσα πάνω στο μπλόγκ σου και διάβασα την ιστορία που αναφέρεις
    θέλω να σου πω το εξής
    η μαμά σου και ο μπαμπάς σου, είναι απλά δύο τραγικοί άνθρωποι, που συμπεριφέρονται σπασμωδικά, επειδή έχουν μέσα τους ενδεχομένως καταπιεσμένο θυμό απέναντι σου
    δεν καταλαβαίνω, ποιά ανοχή και ποιά υπομονή, σε κάνει να ανέχεσαι τέτοιες συμπεριφορές και σχόλια. θεωρώ ότι όσο συνεχίζεις να δέχεσαι τέτοιες συμπεριφορές, αποδέχεσαι ότι είσαι κι εσύ μια "πουστάρα", που η κομπλεξικιά μάνα ή ο ομοφοβικός πατέρας κάποιου άλλου, θα βρίσει σε ένα κατάστημα ή σε ένα ταξί ή στο θέατρο η αλλού
    θλίβομαι και ντρέπομαι για τα μυαλά και τις αντιλήψεις τους
    καλό θα ήταν εφόσον ακόμα διατηρείς ίχνη αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας να σηκωθείς να φύγεις απο το σπίτι που μοιράζεσαι με τους γονείς σου και να πάρεις τον δρόμο σου
    επιβάλλεται πλέον....
    το δε απολογητικό σου πόστ, που προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ αγάπης για τους γονείς και των όσων γελοιών ανέχεσαι, μου προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη θλίψη
    πάρε τις αποφάσεις σου σαν ενήλικας και ξέκοψε απ ότι σε προσβάλλει
    φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Ανώνυμος
    εσύ μωρή τελειωμένη αυτό έχεις κάνει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή