Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου...

Αποκαλύπτοντας το ότι είμαι gay σε δύο φίλες υποτίθεται ότι θα μου έδινε πλέον το δικαίωμα μπροστά τους να είμαι απολύτως απελευθερωμένος και θα άφηνα τον πραγματικό μου εαυτό να φανεί. Τι συμβαίνει όμως όταν ο εαυτός σου έχει τεράστια κομμάτια straight χαρακτηριστικών, άλλοτε συνειδητά προβαλλόμενα και άλλοτε υποσυνείδητα...?

Για παράδειγμα συνειδητοποίησα ότι έχω αναπτύξει τη συνήθεια όταν περνάει μία ωραία -αντικειμενικά- γυναίκα να την τσεκάρω (χωρίς να μη συμβαίνει το ίδιο και με άντρες βέβαια!). Όχι γιατί με ελκύει σεξουαλικά! Απλά συμβαίνει όμως. Και δεν είναι κάτι που μπορώ να ελέγξω. Μάλλον είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που υποσυνείδητα έχουν δημιουργηθεί με το πέρασμα των ετών έτσι ώστε να μην ψυλλιάζονται οι γύρω μου την αλήθεια για μένα. 

Άλλο τέτοιο χαρακτηριστικό είναι το μόνιμο και ελαφρύ φλερτ με τις γυναίκες που βρίσκονται γύρω μου. Όλες οι φίλες των γυναικών φίλων μου είναι συνήθως ο στόχος (εντάξει είπαμε δε θα φλερτάρω και τις φίλες!). Πολύ χαλαρό, πολύ αθώο αλλά όπως και να το κάνεις φλερτ. Πάντοτε διακρίνω έναν υποβόσκοντα ερωτισμό στις συζητήσεις μου μαζί τους που δεν μπορώ να αντιληφθώ από που πηγάζει. Ίσως αυτό το χαρακτηριστικό να είναι ένα μείγμα υποσυνείδητου και συνειδητού. Από τη μία δηλαδή για να καλύψω τα νότα μου και από την άλλη επειδή φλερτ με άνδρες δε θα ήταν δυνατόν να υπάρξει χωρίς την αποκάλυψη της αλήθειας για μένα και προσπαθώ να το αναπληρώσω...



Θα μπορούσα στον κατάλογο να συμπεριλάβω πολλά ακόμα όπως συζητήσεις για γκόμενες, κάφρικα αστεία για αυτές σε ανδροπαρέες, αστειάκια με σεξουαλικά υπονοούμενα κτλ (το ομολογώ είμαι ένοχος! μη με βρίζετε ρε!). Γενικότερα η συμπεριφορά μου προς τα έξω είναι κατά 80-90% (αν όχι 100%) μία straight συμπεριφορά, προφανώς δημιουργηθείσα λόγω της παλαιότερης βεβαιότητας μου ότι θα κρατούσα τον πραγματικό μου εαυτό κρυφό και θα επεδίωκα μία ετεροφυλοφιλική ζωή. Τι συμβαίνει όμως σήμερα που κάτι τέτοιο δεν ισχύει? Τι συμβαίνει όταν βρίσκεσαι στα 24 σου και συνειδητοποιείς ότι η αποκάλυψη της αλήθειας φέρνει παράλληλα και την απογύμνωση της προσωπικότητας σου και του χαρακτήρα σου?

21 σχόλια:

  1. λοιπον εσυ πρεπει να διαβασεις το χθεσινο αρθρο μου για την προσωποκεντρικη θεωρια...οχι οτι χρειαζεσαι θεραπεια,αλλα ακομα και η επαφη με μια θεωρια ειναι ικανη να σε κανει να δεις αλλιως τα πραγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα την πω την αμαρτία μου! Διάβασα Μάσλοου (τον έχω φάει με τον κουτάλι τον κυριούλη στη σχολή!!!!) και είπα να αποφύγω την αναρτηση! Αλλά αφού λες θα με βοηθήσει, βουρ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ετσι!αλλα για να μη στενοχωριεσαι η θεωρια αυτη αποδιδεται κυριως στον καρλ ροτζερς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντάξει μωρέ, δεν είναι και προς θάνατον το straight-acting :-Ρ Απλά πρόσθεσε στο μίγμα και μια μεζούρα τσαχπινιάς και είσαι έτοιμος ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό με τη straight και gay συμπεριφορά και στοιχεία ποτέ δε τα κατάλαβα και μάλλον ούτε πρόκειται...είναι στοιχεία του χαρακτήρα σου,αυτός είσαι και τελειώνει το θέμα,δεν απογυμνώνεται ένας χαρακτήρας με την ουσιαστική παραδοχή της θέλησης ενός άλλου άντρα για σύντροφο.
    Π.χ εγώ βλέπω φανατικά ποδόσφαιρο και αθλητικά και συμμετέχω σε συζητήσεις οπαδικές και επίσης με γυναίκες υπάρχει ο λανθάνων ερωτισμός στις γνωριμίες...απλά είναι στοιχείο του χαρακτήρα δε διαχωρίζεται σε ετεροφυλοφιλικό και ομοφυλοφιλικό.
    Την Καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @gsh Αν ήταν acting καλά θα ήταν! It's more like a second nature...

    @karkinos Το να μιλάς για γκόμενες, να τις φλερτάρεις και να τις τσεκάρεις όπως και να το κάνεις είναι straight συμπεριφορά. Απλά αναρωτιέμαι αν είναι όντως κομμάτι του εαυτού μου ή απλά μία συμπεριφορά για να είμαι αποδεκτός από τους άλλους.

    Τα αθλητικά είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και εννοείται ότι δεν μπορεί να καταταχθεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το θέμα είναι να συμπεριφέρεσαι όσο str8 ή gay εσύ νιώθεις και όχι όσο σου επιβάλει η ετερό κοινωνία και η μαλακία των αδερφών που θέλουν τον άντρα μάγκα, απόλυτα αρσενικό και άλλες κουλαμάρες που γράφουν στο Romeo. Και φρόντισε σιγά σιγά να φτιάξεις και μια γκέι παρέα απο φιλαράκια γιατί μόνο εκεί θα μπορείς να συμπεριφερθείς 100% όπως το επιθυμείς. Άντε μικρούλη, καλή συνέχεια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πιστεύω ότι είναι κομμάτι του εαυτού μας και σε πολλές περιπτώσεις ίσως βοηθάει και στην αποδοχή σε ένα μέρος του κοινωνικού συνόλου,αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.Το καλό είναι να γίνεσαι αποδεχτός σαν χαρακτήρας,σαν οντότητα ανθρώπινη,σαν αξία ανθρώπου είτε είναι κάποιος ομοφυλόφιλος είτε όχι.
    Απλά εγώ δε βάζω πλέον τα στοιχεία σε κατηγορίες.
    Καλό Απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mahler, το θέμα είναι ότι δεν ξέρω πως θέλω να συμπεριφερθώ... Δεν ξέρω ποια είναι τα πραγματικά δικά μου χαρακτηριστικά και ποια είναι χαρακτηριστικά της άμυνας την οποία είχα αναπτύξει...

    @karkinos Σαν ανθρώπινη οντότητα πιστεύω ότι είμαι αποδεκτός (τουλάχιστον από τα κοντινά μου άτομα που με απασχολεί!) για αυτό και είχα τόσο καλή αντίδραση από μέρους τους στο coming out μου. Αυτό με τα στοιχεία και τις κατηγορίες προσπαθώ να το κάνω και γω, αν και δύσκολα γίνεται (όπως θα επιβεβαιώσει και ο ψυχολόγος aizen!).
    Καλό Απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. το κατάλαβα, για αυτό σου είπα πως πρέπει να βρείς μια γκέι παρέα. Να πάτε μαζί σε δικούς μας χώρους, σε πουστράδικα δηλαδή, να δείς εκεί πως γουστάρεις να συμπεριφερθεί. Σίγουρα κάποια πράγματα είναι μέρος της άμυνας και της προσπάθειας να μην γίνεις αντιληπτός. Κάποια άλλα όχι. Αυτό όμως δεν μπορώ να συ το πώ εγώ ή κάποιος άλλος, θα πρέπει να το ανακαλύψεις μόνος σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι ο δύσκολος δρόμος,αφορά το σύνολο της ζωής σου και όχι μόνο αυτό το κομμάτι.Απαντάς στο Νίκο ότι δε ξέρεις ποια είναι τα δικά σου χαρακτηριστικά,θα σου πω και ότι και η άμυνα έχει δικά μας χαρακτηριστικά όταν αυτή θα υποχωρήσει και εφόσον στα άτομα που σε ενδιαφέρουν έχεις μιλήσεις και δε την χρειάζεσαι πια,θα μείνουν αυτά που πρέπει.Μεγαλώνοντας θα βρεθείς σε χώρους και σε καταστάσεις που τα χαρακτηριστικά αυτά που τώρα σε μπερδεύουν αν είναι δικά σου ή αμυντικά θα τα χρειαστείς.Όσον αφορά παρέα με άτομα γκει που σου λέει ο Νίκος θα σε βοηθήσει στο ψυχολογικό κομμάτι και στο κομμάτι των οριζόντων να δεις και να κατανοήσεις πράγματα και καταστάσεις,παντού να είσαι εσύ με όλες τις εκφάνσεις σου και να μη ντρέπεσαι για τίποτα,σε δύσκολους χώρους απλά προσαρμόζεσαι αυτό δεν είναι άμυνα.
    Δε ξέρω αν σε βοήθησα,πάντως εγώ πήρα βοήθεια από παρέες με ίδια άτομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πιστεύω ότι έτσι κάνουμε όλοι, μέχρι που βρίσκουμε την ανάλογη παρέα η οποία μας κάνει να εκφραζόμαστε ελεύθερα. ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κάπως έτσι συμπεριφέρομαι κι εγώ, αλλά ποτέ δεν αναρωτήθηκα το γιατί. Και γιατί να το κάνω άλλωστε. Η λογική μου λέει ότι προσαρμοζόμαστε στο περιβάλλον και στις καταστάσεις που βρισκόμαστε.
    Όσο για το φλερτάρισμα που αναφέρεις, εγώ το επικροτώ: μου άρεσει το φλερτ ανεξάρτητα φύλου ή ερωτικών επιλογών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @mahler Targets acquired! 1)Πρέπει να αναζητήσω gay φίλους! 2) Πρέπει να πάω σε πουστράδικο! (το πόσο πεθαίνω που τα λες έτσι δε λέγεται!!!!)

    @karkinos Ελπίζω να είναι έτσι όπως τα λες και να προσαρμοστώ εύκολα!

    @bear Τραγική ειρωνία που τόσο καιρό έλεγα ότι δεν μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα επειδή δε γνωρίζουν φίλοι μου για μένα και τώρα που γνωρίζουν ψάχνω πως να συμπεριφερθώ...

    @turi Καλά δε λέω πως θα απεμπολίσω όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλά απλά διερευνώ κατά πόσον πραγματικά με εκφράζουν...
    Είναι ωραίο το φλερτ όντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πέραν του ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη συμπεριφορά που "οφείλει" να έχει κάποιος για να "είναι" γκέι (μεγάλη παγίδα) νομίζω ότι ο τρόπος που φέρεσαι είναι μια μίξη δικών σου χαρακτηριστικών και αυτών που ανέπτυξες ως ασπίδα προστασίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ήθελα να σου στείλω μέηλ (mail, όχι male) αλλά δεν βλέπω να έχεις πουθενά. Πήγαινε και δες τα βιντεάκια που έχει υποτιτλίσει ένας άλλος αγαπημένος μπλόγκερ, ο Μάρβιν. Θα πέσεις κάτω από τα γέλια! κοίτα δεξιά, στην λίστα που λέει "Η προδοσία δεν γνωρίζει σύνορα" !

    http://pliats.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. κοιτάζεις γκόμενες; δηλαδή όταν θα με δεις στην χαλκίδα θα πάθεις ατύχημα! λολ
    έλα, πλάκα κάνω!

    ψυχή μου, συμφωνώ με τον g for george ότι πρόκειται για στερεότυπα σε συνάρτηση με μια ασπίδα προστασίας που έχεις αναπτύξει ;)
    Είσαι μια χαρά παιδί με πολύ εντάξει συμπεριφορά, αξιοπρεπέστατος, με υπέροχο γραπτό λόγο, με ειλικρινή συμπεριφορά και με ήθος.
    Μη στεναχωριέσαι για τίποτα.
    σε φιλώ,
    μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @george Αυτό πιστεύω και γω. Τώρα μένει να τα ξεδιαλύνω...
    Το mail μου βρίσκεται στο blogger profile μου, βρε! Αλλά τώρα που το έθιξες κάτι μπορεί να κάνω για να φαίνεται περισσότερο! Όσο για την "προδοσία" την είχα βρει μέσω του rev όταν ψαχούλευα το blog του και είχα λιώσει στο γέλιο! Μία επανάληψη πάντως ήταν ότι έπρεπε!

    @Maria Καλέ κόψε κάτι! Αν λες τόσα καλά για μένα από τώρα, τι θα γίνει όταν θα με γνωρίσεις...? :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εντάξει μωρέ, δεν είναι και προς θάνατον το όλο θέμα. Βασικά, θα σου πάρει λίγο χρόνο να αναπτύξεις τη συμπεριφορά σου έτσι όπως εσύ νομίζεις. Θα βρεις και παρέες straight στις οποίες θα είσαι απόλυτα ο εαυτός σου. Εγώ προσωπικά το έχω καταφέρει και είμαι πολύ ικανοποιημένος.

    Έπειτα μην παγιδεύεσαι σε ταμπέλες που θέλουν οι άλλοι να σου δώσουν. Στην τελική, το ωραίο είναι ωραίο από όποιο φύλο και αν προέρχεται. Το δε φλερτ είναι και πρέπει να είναι σύμφυτο στη ζωή μας. Το γεγονός ότι μπορεί να φλερτάρεις με κάποιον ή κάποια δεν σημαίνει ότι θέλεις να πας και στο κρεβάτι μαζί του. Απλά πρόσεξε να γίνεται κατανοητό ότι απλά κάνεις ένα αθώο φλερτ.

    Όσα περιγράφεις είναι απολυτως λογικά στη φάση που είσαι. Προσωπικά επειδή τα έχω περάσει όσα λες, και σε λίγο πιο μεγάλη ηλικία από τα 24, σε καταλαβαίνω 100%. Θα βρεις το δρόμο σου, δεν αγχώνομαι! Θα λυθείς!

    Βασική συμβουλή, διάλεξε ανθρώπους γύρω σου που θα σε κάνουν να νιώθεις άνετα, να μη νιώθεις ότι πρέπει να δίνεις εξηγήσεις για το τι είσαι και το τι κάνεις συνεχώς, αλλά το βασικότερο...να σε κάνουν και εσένα να νιώθεις καλύτερος άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μωρέ επειδή αισθανόμουν άνετα με έπιασε αυτή η κρίση ταυτότητας... Απλά είμαι σε φάση που μάλλον ανακαλύπτω τον πργαματικό εαυτό μου. Το χιούμορ μου παρατηρώ έχει αρχίζει και αλλάζει πρώτο απ'όλα! Άθελα μου πλέον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Επιτέλους και ένα λογικός ανάμεσα σε τόσους παράφρονες που θέλουν να βλέπουν διαφορές με τους στρέιτ. Μιλάω φυσικά για τον karkinos7 . Μπράβο φίλε, συμφωνώ απόλυτα με τα όσα λες. Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2012 να πιστεύουμε οι γκέι ότι είμαστε κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό και μη αποδεκτό. Έλεος. Φτάνει πια με την προπαγάνδα της γελοίας γκέι κοινότητας και τις απόψεις της δήθεν καταπίεσης, είτε συναισθηματικής είτε κοινωνικής. Και εγώ από επαρχία είμαι και δεν ένοιωσα ποτέ αυτές τις βλακείες. Και όχι μόνο εγώ, μα και πολλοί άλλοι. Το πώς νιώθεις σεξουαλικά δεν αφορά κανέναν και δεν θα έπρεπε οι γκέι να βάζετε όρια και ταμπέλες μόνο και μόνο γιατί θέλετε όπως και δήποτε να σας λυπούνται. Και στην τελική, αν σας χλευάζουν, δεν είναι γιατί έλκεστε από το ίδιο φύλο, αλλά γιατί η συμπεριφορά σας είναι τραγική. Στην πλειοψηφία σας κουνιέστε και γυναικίζετε πιο πολύ και από πουτάνες. Όχι οι στρέιτ, αλλά και εγώ που είμαι γκέι θα σας χλευάσω αν σας δω στο δρόμο ιδίως αν εκεί που γυναικίζετε υπάρχουν και μικρά παιδιά που είναι το μέλλον. Και επίσης, δοκιμάστε να βρείτε έναν άνθρωπο να κάνετε μόνιμη σχέση, δοκιμάστε να μην είναι η μόνη σας αναζήτηση και ο μόνος σκοπός της ζωής σας πόσοι πούτσοι θα σας γαμήσουν και μετά να κλαίγεστε και να αναρωτιέστε «αχ από ποιόν άραγε να κώλυσα AIDS?» ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή