Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Να ταν η ζήλια ψώρα...

Τη δημοσιότητα και το ντόρο της διαφήμισης της Ιταλiκής ΙΚΕΑ φαίνεται πως ζήλεψε η αντίστοιχη Ελληνική εταιρία, αφού στα πλαίσια της καμπάνιας της "τι σημαίνουν τα αρχικά ΙΚΕΑ?" στην οποία πρωταγωνιστεί ο Χ. Φερεντίνος υπάρχει ένα διαφημιστικό σποτ το οποίο εμπεριέχει κάποια ψήγματα αναφοράς στην ομοφυλοφιλία...


Φαίνεται όμως πως η ελληνική παρέμβαση στο σκεπτικό της διαφήμισης την επηρέασε για τα καλά... Δηλαδή από τη μία ελήφθη η απόφαση να παρουσιαστεί ένα gay ζευγάρι και από την άλλη όμως να αφεθεί να πλανάται για το αν και κατά πόσον αυτό είναι όντως αλήθεια ή είναι απλά μία πλάκα. Τραγική εντύπωση προκαλούν μάλιστα τα περίεργα αλληλοσφαλιαρώματα μεταξύ των πρωταγωνιστών του σποτ!

Παρεμπιπτόντως το συγκεκριμένο σποτ παρότι το έχω δει να προβάλλεται στην τηλεόραση εδώ και δύο βδομάδες, κρίθηκε σκόπιμο να ανέβει τόσο στη σελίδα της εταιρίας στο youtube, όσο και σε αυτήν που διαθέτει στο facebook την πρώτη Απριλίου, μάλλον εν είδει φάρσας...

22 σχόλια:

  1. Έχεις δίκιο. Θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή, αλλά...
    Αυτά τα σφαλιαρώματα, πιο πολύ καψόνια μεταξύ νεοσύλλεκτων μου θυμίζουν, παρά εκδηλώσεις συντροφικότητας.
    Στο βάθος του μυαλού τους μάλλον είχαν: "Μην πουν ότι προσπαθούμε να κάνουμε και αδελφές τα παιδιά του κοσμάκη"
    Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ε τώρα υπερβάλεις. Νομίζω μια χαρά τοποθετείται το θέμα για τα Ελληνικά δεδομένα. Μην γκρινιάζουμε συνέχεια. Στο κάτω κάτω με ένα σποτάκι πιάνει και τα γκέι ζευγάρια και τους απλούς συγκατοίκους :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. όσα για τα σφαλιαρώματα, γιατί ρε παιδιά εγώ γκέι ζευγαράκια μια χαρά τα έχω δεί να συμπεριφέρονται έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το μόνο στο οποίο θα μπορούσα να είχα ένσταση ξαναβλέποντας το βίντεο, είναι πως βάζουν το υποτιθέμενο γκέι ζευγάρι να αγοράζει κεριά και διακοσμητικά συντηρώντας έτσι ένα κάποιο στερεότυπο που βέβαια όποιος έχει δεί τα καρότσια των αδερφών στα ΙΚΕΑ δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα :)

    Υ.Γ: Αν στην απάντηση του Φερεντίνου "μαζί?" έριχναν ένα γλωσσόφιλο αντί για σφαλιάρες θα μπορούσε η διαφήμιση να παιχτεί λόγω Ε.Σ.Ρ. στην τηλεόραση???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. με κάλυψε ο προλαλήσας! ωραία διαφήμιση, θα την έλεγα μέχρι και cute!
    και δεν την έχω δει μέχρι τώρα στην τι βι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πειραζει που δε πολυπαω φερεντινο?τωρα οσο για τη διαφημιση, δεν ειναι και η καλυτερη,ουτε απο πλευρας ηθοποιιας,ουτε θεματολογιας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ούτε εγω την εχω δει στη τιβι και τη θεωρω πολυ γλυκιά και αξιοπρεπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. έλεος ρε παιδιά μάρκετινγκ είναι,αν δεν παρουσιάζει στερεότυπα πως θα ταυτιστεί κόσμος με αυτό?Και για στρειτ ζευγάρια σε διαφημίσεις πάντα παρουσιάζει την γκόμενα που θα αγοράζει ήδη για το σπίτι ή τον άντρα που θα αγοράζει κάποιο πρακτικό αξεσουάρ.Τι σημαίνει αυτό,οτι δεν υπάρχουν πρακτικές γυναίκες ή γκει,ή οτι δεν υπάρχουν άντρες που αγοράζουν αρωματικά κεριά ενίοτε?

    Δεν μας φταίει η ομοφοβική κοινωνία,μας φταίει η γκρίνια και η αγαμησιά τελικά,και οτι θέλουμε με κάτι να τρωγόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Stewie Griffin
    eipa pws AN eprepe na gkriniaksw gia kati tha to ekana gia tin kata kapoio tropo stereotipiki adimetwpisi twn 2 newn. Proswpika den pistevw pws prepei na griniaksoume stin sigekrimeni periptwsi:)

    Symfwnw apolita se afto pou les gia to oti to pws sindeete to marketikng me ta stereotipa.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. omologo pos ediposiastika...gia arxi einai ontos mia xara!!! :) kiss!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Eντάξει, για πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο δεν νομίζω ότι τα πάει και άσχημα. Το "μαζί δύο χρόνια" είναι ξεκάθαρο και δεν χωράει αμφισβήτηση. Από κει και πέρα βέβαια υπάρχει και η διαχείριση της αμηχανίας των διαφημιστών που πρώτη φορά επιχειρούν κάτι τέτοιο.

    Πάντως στην τηλεόραση δεν το έχω δει ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @nefelokokkugia Όντως ρε παιδί μου! Αυτές οι σφαλιάρες μου κάθισαν κάπως... Όσο να πεις 4 σφαλιάρες σε σποτ 10 δευτερολέπτων είναι πολλές... ;)

    @mahler Οι σφαλιάρες μπορούν να υπονοούν πολλά. Από το ότι είναι πλακίτσα μέχρι ότι τους αρέσουν τα bdsm! Πάντως αν στη μία άκρη έχουμε σφαλιάρες και στην άλλη γνωσσόφιλά θα προτιμούσα κάτι στη μέση: μία αγκαλιά ή έστω να πιαστούν χέρι χέρι.

    Πάντως είμαι της άποψης ότι η ελληνική κοινωνία είναι πολύ πιο έτοιμη απ'ότι νομίζουμε εμείς ότι είναι!

    @tove Κοίτα την παραπάνω απάντηση! :)

    @aizen Ούτε εγώ του έχω ιδιαίτερη αδυναμία. Όσο για την ηθοποιία, απλά αφήνω τις υποκριτικές ικανότητες (τις ποιές?) των πρωταγωνιστών να μιλήσουν! Από την άλλη ίσως να είναι σκηνοθετημένα κακοπαιγμένη για να μη δίνει την εντύπωση της ψεύτικης... Ως θεματολογία καλή, αλλά γυρισμένη με πολύ φοβικότητα!

    @Coula Θα τη δεις σίγουρα και πολύ σύντομα. Αυτή η σειρά των σποτ παίζεται πολύ συχνά τον τελευταίο καιρό, άρα υπάρχουν πολλές πιθανότητες να την πετύχεις... Για το περιεχόμενο νομίζω έχω πειήδη πολλά.

    @Closeted Ούτε εμένα! Βασικά όταν την είδα δεν πρόλαβα να χαρώ από την ερωταπάντηση "μαζί" και "δύο χρονάκια" και μου ήρθε η κατραπακιά με τα σκαμπίλια! Από τοτε την περίμενα πως και πως να την ανεβάσουν για να την κάνω ανάρτηση!

    @Cosmogreek Χαίρομαι πολύ που σας έχει διχάσει η διαφήμιση! Για να πω την αλήθεια το περίμενα! χιχι

    @stewie Αχ θα διαφωνίσω με την άποψη περί στερεότυπων! Αν έχει φτιαχτεί για να κερδίσει ένα κοινό (βλέπε gay) θα έπρεπε να κάνει τους gay να ταυτιστούν, οπότε δε θα έπρεπε να ακολουθεί τα στερεότυπα. Από την άλλη, αν ήθελε να προκαλέσει ντόρο θα έπρεπε να κάνει εντύπωση άρα και πάλι θα έπρεπε να αποφύγει τα στερεότυπα που όσο να πεις δε θα σε προκαλέσουν!

    ΥΓ: Γλυκέ μου πρηξαρχίδα "ήδη για το σπίτι έγραψες"! Καλά να πάθεις ρε που πήγες να μου την πεις την άλλη φορά με τον ορθοπεδικό-ορθοπαιδικό!

    @Levi Και γω από τη μία εντυπωσιάστηκα, από την άλλη απογοητεύτηκα σχεδόν ταυτόχρονα γαμώτο! :(

    @gsh Οι διαφημιστές πρέπει να είναι πρωτοπόροι και να μη φοβούνται! Πρέπει να προκαλούν και να εντυπωσιάζουν! Έχω την αίσθηση ότι ο διαγημιστής έκανε καλή δουλειά (που σκέφτηκε το σποτ) έπεσαν όμως χίλιοι παρατρεχάμενοι όμως πάνω στην ιδέα του όμως και την έκαναν "ναι μεν αλλά". Όσο για το ότι δεν το έχεις δει, βάζω στόιχημα πως θα το δεις σύντομα! Σαν commercial freak στο λέω! lol

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Οι διαφημιστές πρέπει να είναι πρωτοπόροι και να μη φοβούνται! Πρέπει να προκαλούν και να εντυπωσιάζουν!"

    φίλε μου αυτά ήταν, ας πούμε ανέκαθεν, δουλειά των καλλιτεχνών, των διανοουμένων κάποιες φορές και των πολιτικών. Ποτέ όμως των διαφημιστών. Αυτοί καλούνται να εκμεταλλευτούν την καταναλωτική βάση διαμορφώνοντας την γνώμη της προς το συμφέρον του εκάστοτε πελάτη τους με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος αυτού. Στις μόνες περιπτώσεις που οι διαφημιστές σοκάρουν το κοινό είναι όταν αυτό γίνεται με σκοπό να προκαλέσει αντιδράσεις που θα φέρουν περισσότερη έμμεση διαφήμιση. Σίγουρα όχι για να αλλάξουν προς το καλύτερο την κοινωνία και τα ήθη της.

    Όσο για την ελληνική κοινωνία έχει ένα μέρος που πλέον γίνεται ανεκτηκότερο σε πολλά πράγματα αλλά παράλληλα ένα άλλο μέρος, αρκούντως φανατικό, που με τον χρόνο συντηρικοποιείται όλο και περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @mahler Μα ο καταναλωτής βομβαρδίζεται καθημερινά από εκατοντάδες διαφημίσεις. Αν δεν του κεντρίσεις την προσοχή δεν πρόκειται να θυμάται καν ότι είδε/άκουσε τη διαφήμισή σου! Δεν είπα εγώ ότι το κάνει για το καλό της κοινωνίας, απλά πρέπει να λειτουργούν απελευθερωμένα και όχι φοβικά. Αυτή η διαφήμιση απλά θεωρώ ότι πατάει σε δύο βάρκες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ναι αλλά αν του την κεντρίσεις αρνητικά το έχασες το παιχνίδι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Οι διαφημιστές πρέπει να είναι πρωτοπόροι και να μη φοβούνται"

    Οι διαφημιστές -και τα κανάλια- θέλουν πάνω από όλα να ικανοποιούν τους πελάτες τους. Και οι πελάτες τους είναι εξαιρετικά συντηρητικοί σε σχέση με το πως "διαβάζουν" την αγορά. Το παραδοσιακό γιαούρτι, το χειροποίητο φύλλο στην πίτα της γιαγιάς, ο άντρας που επιστρέφει τη γυναίκα του στην πεθερά επειδή του έφτιαξε μπάμιες κτλ.

    Θες να σου πω την ιστορία ενός στρέιτ φίλου που δούλευε σε εταιρεία στελέχωσης τμημάτων marketing; Απέρριψε έναν ικανότατο υποψήφιο για μια εταιρεία ουίσκι γιατί του μπήκε η ιδέα ότι μπορεί να είναι γκέι και η εταιρεία θα του ζήταγε τα ρέστα αν τους έστελνε έναν γκέι για το μάρκετινγκ ενός τόσο "αντρικού" προϊόντος. Αληθινή ιστορία που μου εκμυστηρεύτηκε με απόλυτη φυσικότητα παρόλο που ξέρει για μένα. Για τέτοιες καταστάσεις μιλάμε.

    Σε αυτή την περίπτωση έχουμε μια εταιρεία που ήθελε πραγματικά μια διαφήμιση που να προσεγγίζει το γκέι κοινό. Απλά οι διαφημιστές δεν έχουν ιδέα πως να χειριστούν κάτι τέτοιο αφού κανείς ποτέ δεν τους το έχει ζητήσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θα συμφωνήσω και εγώ με τους περισσότερους ότι για διαφημιση και μάλιστα η πρώτη στο είδος της καλή είναι λαμβάνοντας υπόψη και τους επιμέρους παραγοντες του marketing.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καταναλωτής να 'ναι κι ό,τι να 'ναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @mahler Δεν είναι απαραίτητο. Πολλές φορές ο σκοπός είναι να του κερδίσουν την προσοχή με αρνητικό τρόπο. Εξαρτάται τι target group έχεις...

    @gsh Εγώ απλά λέω τι πρέπει αν είναι. Όχι τι είναι. Στο κάτω κάτω της γραφής αν ο πελάτης μπορεί και διαβάζει τη αγορά καλύτερα από ένα διαφημιστή, τι να πω? Ας φτιάξει και μόνος του τη διαφήμιση να μην πληρώνει κιόλας...

    Το περιστατικό με το φίλο σου απλά τραγικό...

    @λαγωνικό Είναι όντως μία αρχή. Καλή δε θα την πω γιατί είμαι απαιτητικός! ;)

    @Johnny Panic Έτσι ακριβώς! Έτσι όπως είναι η αγορά μάλιστα των ομοφυλόφιλων τα πορτοφόλια κρατάνε καλύτερα από αυτά των straight, οπότε...

    @fc-uk Καλωσήρθες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή